דף הבית » כללי » השתלת עצם בחניכיים – מתי נצטרך את זה?

השתלת עצם בחניכיים – מתי נצטרך את זה?

השתלת עצם בחניכיים

אחד המקרים הנפוצים ביותר בהם מטופלים זקוקים להליך זה הוא כאשר יש להם מחלת חניכיים מתקדמת שגרמה לשיניים להתרחק מהחניכיים. זה יכול לגרום לכאבים ולדימום בפה, כמו גם לסיבוכים אחרים כגון עששת או מורסות. במאמר זה נדון בגורמים השונים להשתלת עצם בחניכיים. נדבר גם על איך ההליך מתבצע ומתי יהיה בו צורך.

מה זה הליך השתלת עצם בחניכיים? 

השתלת עצם חניכיים היא הליך כירורגי המשמש להחלפת שן חסרה. התהליך כולל החלפת שורש השן החסרה בעצם מחלק אחר בגופו של המטופל, כמו הירך שלו. ההליך מתחיל בביצוע חתך בחניכיים, חשיפת העצם והחדרת מכשיר השתלה לאזור כדי ליצור כיס שיתאים אליו. הליך השתלת עצם חניכיים יכול להימשך עד 6 שעות והוא כולל קדיחה לתוך החניכיים, החדרת מחט ולאחר מכן השחלה של חתיכת עצם קטנה ישירות אל הלסת של המטופל. העצם מושחלת דרך המחט, ואז היא מחוברת לרקמת החניכיים. ההליך כולל גם קידוח חורים לתוך השן מעל ומתחת למקום שבו היא הוסרה, ולאחר מכן חיבור בורג בכל צד של המקום שבו הם נקדח כך שהם יישארו במקומם במהלך הריפוי.

איך הטיפול עצמו מתבצע?

התהליך מתחיל בקידוח חורים לתוך שן עקירה מעל ומתחת למקום שבו היא הוסרה. לאחר מכן מכניסים שני ברגים לחורים הללו כדי להחזיק אותם במקומם בזמן ההחלמה. לאחר השלמתם, שיניים חדשות יחוברו עם ברגים משני צדי המקום בו נקדחו כך שיישארו במקומן במהלך הריפוי. בסיום ההחלמה, מסירים את הברגים ויותקן מחזיק קבוע. רוצים לדעת עוד? ביונד סמייל מרכזים עבורכם את כל המידע הרלוונטי לגבי השתלת עצם בחניכיים, במקום אחד.

מי צריך השתלת עצם בחניכיים ובאילו מקרים?

השתלת עצם היא הליך שבו רופא מסיר עצם מחלק אחד של הגוף ומשתיל אותה לחלק אחר. הליך זה נעשה כדי לספק תמיכה להשתלת שיניים במקומות בהם חסרה עצם או שהיא חלשה מדי. ההליך יעיל ביותר כאשר הוא משמש לטיפול במחלות חניכיים, אך ניתן להשתמש בו גם לטיפול במצבים אחרים. מחלת חניכיים גורמת לדלקת סביב השיניים והחניכיים, מה שמוביל להצטברות של רובד שעלול לגרום לאובדן שיניים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן